Лабораторна робота №2. Стандартні програми Windows. Архівація даних. Архіватор WinRar. Обслуговування комп’ютера. Робота з дисками. Антивірусна обробка даних.
Підготувала: Бень М.П.
Лабораторна робота 2 Тема: Стандартні програми Windows. Архівація даних. Архіватор WinRar. Обслуговування комп’ютера. Робота з дисками. Антивірусна обробка даних. Мета: Вдосконалити вміння і навички роботи з стандартними програмами для опрацювання графічної та текстової інформації. Навчитись архівувати файли, додавати файли до архіву. Ознайомитись з різними методами стиснення. Розархівування файлів. Ознайомитись з програмами перевірки та дефрагментації диску, навчитись користуватись зовнішніми запам’ятовуючими пристроями, проводити форматування. Ознайомитись з програмами антивірусної обробки даних ХІД РОБОТИ І. Робота з графічним редактором Paint. Намалювати першу геометричну фігуру (конус) і підписати її. Зберегти даний малюнок на робочий стіл під назвою фігури („Конус”) у форматі JPG. Перенести файл у свою папку „Малюнки”. Які ще розширення файлів можна використовувати у Paint запишіть у звіт. Намалювати наступні фігури і зробити аналогічні дії для кожної фігури окремо (зберегти на робочий стіл та перенести у свою папку). Скопіювати робочий стіл у буфер обміну, використовуючи кнопку PRINTSCREEN. У графічному редакторі Paint вставити з буферу обміну копію робочого стола та зберегти в свою папку „Малюнки” під назвою „Робочий стіл” у форматі JPG. Відкрити програму „Калькулятор”. Скопіювати вікно програми „Калькулятор” в буфер обміну, використовуючи комбінації клавіш Alt+ PRINTSCREEN У графічному редакторі Paint вставити з буферу обміну копію програми „Калькулятор” та зберегти в свою папку „Малюнки” під назвою „Калькулятор” у форматі JPG. Відкрити програму „Косинка”. Знайти карту 10 будь-якої масті і скопіювати вікно програми „Косинка” в буфер обміну. У графічному редакторі Paint вставити з буферу обміну копію програми „Косинка” та зберегти в свою папку „Малюнки” зображення карти під назвою „Карта” у форматі JPG. ІІ. Робота з текстовою інформацією у редакторі WordPad. Створити новий документ. Встановити шрифт Comic Sans MS. Встановити для кожного речення інший тип шрифту (жирний, похилий, підкреслений), розмір символів та дати відповідь на запитання: Скільки вам років ? Де ви народились ? Чи є у вас брат, сестра ? Як звати ваших батьків ? Де працюють ваші батьки? Де ви любите відпочивати літом? Який ваш улюблений фільм? Який ваш улюблений актор? Перерахуйте фільми з його участю. Зберегти дану розповідь у свою папку під назвою „Анкета2”. ІІІ. Архівація даних. У папці з вашим прізвищем створити папку «Архіви». Заархівуйте декілька файлів з розширенням .bmp в архів з назвою «Pictures.rar» в папку «Архіви». Знищити з архіву будь-який файл. Добавити в архів такий же файл, який ви знищили. В папці «Архіви» створити папку «Проба» і розархівувати файли з архіву «Pictures.rar» в створену папку. Перетворити архів «Pictures.rar» в архів типу SFX з певним паролем. В папці «Архіви» створити папку «Тимчасова», перенести туди файл «Pictures.exe» і заставити його саморозархівуватися. Після чого знищіть дану папку «Тимчасова» з усіма файлами. Перетворити архів «Pictures.rar» у багатотомний SFX-архів, використавши доступ під паролем. Архів назвати «PРРictures.rar». Розархівувати архів «PРРictures.rar» у папку «Архіви». IV. Робота з дисками. Перевірити флеш на помилки. При наявності помилок провести форматування диску. Провести 50% аналізу дефрагментації диску D:. Провести очистку диску С: (усіх папок крім „Temporary Internet Files”). З’ясуйте скільки вільного місця залишилось на диску D:. Провести пошук файлів-малюнків на вашому комп’ютері та відібрати 1-2 малюнки. Переписати ці малюнки на флеш. Та передати флеш сусіду для перегляду. Відформатувати флеш. За допомогою встановленої на вашому комп’ютері антивірусної програми провести перевірку на наявність комп’ютерних вірусів. Питання для самоконтролю: З чого складається обчислювальна система комп’ютера? Наведіть класифікацію пам’яті ком’ютера, призначення та особливості різних видів пам’яті. Класифікація та особливості пристроїв введення-виведення інформації. Які вимоги техніки безпеки при роботі з комп’ютерними засобами? Основні складові комп’ютерної системи та їх призначення. Основні характеристики ПЕОМ. Наведіть класифікацію груп клавіш клавіатури комп’ютера. Основні комбінації клавіш та їх призначення. Що таке файлова система? На які складові поділяється програпне забезпечення? Їх призначення. Що таке операційна система Windows? Переваги та недоліки різних версій Windows. Надайте визначення архівації файлів. Що таке комп’ютерний вірус? Наведіть їх класифікацію. Види, призначення та особливості використання основних антивірусних програм. Методи захисту комп’ютерної інформації. Пристрої введення-виведення інформації. Допоміжні пристрої комп’ютера. Види носіїв комп’ютерної інформації, їх основні характеристики. Призначення жорсткого диску, будова та основні характеристики. Особливі комбінації клавіш та їх призначення. Класифікація, призначення флеш-карт та основні правила по їх користуванню. Поняття алгоритму. Його властивості. Яким чином можуть записуватись алгоритми ? Як підрозділяються алгоритми за своєю структурою ? Що таке “команда” ЕОМ ? Пояснити, що таке “програмний принцип” роботи комп’ютера. Класифікація програмного забезпечення. Класифікація системного програмного забезпечення. Класифікація прикладного програмного забезпечення. Функції операційної системи. Для чого створені інструментальні системи? Їх класифікація. Транслятори, їх різновиди. Принцип дії. Пояснити призначення панелі завдань. Для чого призначена архівація? Як заархівувати файли? Як розархівувати вибрані файли? Як додати файли до існуючого архіву? Як змінити метод стиснення? Що таке SFX-архів? Як створити SFX-архів? Чим відрізняється розархівування простого та SFX-архіву? Як встановити пароль на архів? Як додати коментар до архіву? Як встановити розмір тому? Для чого потрібне розбиття архіву на томи? Яка різниця між „Сохранить” та „Сохранить как …”? Які формати для збереження малюнків ви знаєте? Як зберегти фрагмент малюнка? Чи можуть бути збережені два файли з однаковими іменами? Як зробити надписи на малюнку? Як скопіювати екран в буфер обміну ? Як скопіювати активне вікно в буфер обміну? Для чого призначений текстовий редактор?