Новини освіти

Як студенту знайти 25 годину, або наука все встигати

Куди втікає час?Світ, в якому ми живемо, просто переповнений безліччю різноманітних подій. Нам, студентам, постійно потрібно щось робити. Сьогодні вже мала бути готова доповідь, завтра потрібно переписати конспект за попередню лекцію, написати  вступну часину до курсової роботи, а ще сходити на джаз-концерт, зустрітися з другом в спортивному клубі… Ось воно, головне питання сучасності – як усе встигнути зробити? І ким би ми не були, незалежно від соціального статусу, всі ми маємо однакову кількість найціннішого ресурсу на планеті – часу. Той, хто вміє ним керувати – управляє іншими, а той, хто ставиться до часу як до належного – животіє в купі проблем. У зв’язку з цим нині популярною і ефективною методикою: як все завжди встигати, є тайм-менеджмент.

 

 Куди тікає мій час?

Тайм-менеджмент – це наука і одночасно мистецтво управління власним часом. Як це, ви запитаєте, можна керувати часом, якщо він біжить усе вперед і вперед, не підкоряючись нічиїм забаганкам  Годинник зламати чи що? Можна звичайно і годинник зламати, проте всі годинники світу зламати не під силу.

Насправді, під поняттям «управління часом» потрібно розуміти те, як ви розпоряджаєтеся часом. Хоча світ, як кажуть, поділяється на багатих і бідних, але все одно всі люди, незалежно від свого місця в ньому, мають однакову кількість цього самого часу. Ось тепер і запитання: чому хтось за певний період часу (наприклад, 1 рік) стає в кілька разів багатшими, а інший – товчеться на одному місці?

Якщо ви думаєте, що багаті люди мають велику кількість помічників, то ви праві. Однак, якщо ви думаєте, що саме завдяки їм багата людина ще більше багатіє, то ви помиляєтеся. Успішна людина багатіє тому, що вміло ладнає всі свої справи. Вона знає, що кожна хвилина – це можливість. А для деяких і п’ять годин, проведених у компанії з телевізором, замало.

Таке ставлення до часу призводить до того, що більшість людей нічого не встигає зробити. А якщо ви не можете розібратися з власними справами, то звідки взятися багатству? До речі, слово “багатство” не обов’язково розуміти в одному лише матеріальному сенсі.

Давайте подивимося, як поводиться звичайний студент звичайного вишу.

Вересень: До сесії ще далеко,  в розкладі – самі лекції, можна  розслабитися …

Жовтень: Є пару-трійку не переписаних лекцій (через прогули), задали пару доповідей, але здати їх потрібно тільки за 2 тижні. Ще часу досить, можна продовжувати відпочивати…

Листопад: Пора братися за навчання. Тільки чомусь так не хочеться. Та ще й гроші потрібні, піду краще подивлюся оголошення в газеті, раптом знайду для себе вакансію …

Грудень: Влаштувався на роботу. Тільки доводиться розриватися між нею і навчанням. Сесія вже не за горами…

Січень: Сесія! Якого біса я робив цілий семестр! Потрібно терміново все дописати, здати, відповісти. Робота? Ой, щось потрібно з нею робити, а то я не встигаю все одночасно…

Що в результаті? Так-сяк складена сесія, покинута робота, а ще погані оцінки в заліковій книжці. Коротше кажучи, результати невтішні. Напевно, у вас є знайомі, які живуть приблизно так?

Виходить, що при такому стилі життя людина не може все встигнути зробити,  бо:

1) у неї не було чіткого плану дій.

2) вона ставився до часу не як до ресурсу, а як до належного.

3) нею заволоділа лінь, через уже згадані пункти 1 і 2.

Як нам зможе допомогти впоратися з такими ситуаціями тайм-менеджмент? Дуже просто! Всі три пункти, що перелічені вище, входять до системи цієї «нехитрої науки». Насправді, тайм-менеджмент охоплює набагато більше складових, однак головне – зрозуміти базові речі, щоб з успіхом застосовувати їх у всіх сферах життя.

Отже, ви хочете почати все встигати? Вам набридло постійно відчувати брак часу? Ви готові змінити своє життя на краще? Тоді, почнемо прямо зараз!

Як все встигнути зробити?

1. Робимо хронометраж своєї діяльності.

Для тих, хто не знає, хронометраж – це облік витраченого часу на ту чи іншу активність. Для чого це потрібно? Та для того, щоб знати, як ви витрачаєте свій час. Тому першим кроком на шляху до набуття спокою є “замір” вашої діяльності. Що у вас може в підсумку вийти?

Наведемо сукупні дані вашої діяльності у відсотках:

– продуктивна: 32 %;

– непродуктивна: 68 %.

Як вам такий результат? Ви думаєте, що він дуже песимістичний, тоді самі перевірте і ви зрозумієте, що це ще цифри, написані оптимістом. Більшість людей непродуктивно проводить свій день. Подивіться на себе, що ви робите після того, як приходите з університету? Отож.

Тепер ви навряд чи здивуєтеся, чому ваша курсова «застигла» на затвердженому плані. Вам просто не до неї, у вас є інші справи – «важливіші».

2. Планування дій.

Якщо ви живете на цій планеті, то вам обов’язково потрібно вміти планувати свою діяльність. Ви можете навіть не робити це професійно. Однак «хоч якесь» планування – краще, ніж ніякого.  Немає плану – немає вільного часу. Перевірено багатьма діловими людьми.

Ви колись помічали, що чим успішніша людина, тим частіше в її руках можна побачити записник. Це тому, що бізнесмени довіряють плануванню, а значить – воно реально працює. Інакше, навіщо зайнятій людині витрачати на це час? Беріть приклад з успішних людей.

Після того, як ви зробили хронометраж своєї активності за день, вам варто звернути увагу ось на що. Напевно в продуктивній частині ви робили щось, пов’язане з навчанням. Наприклад, розпочали написання реферату. Отже, цей реферат потрібно закінчити, але ви постійно відволікалися на сторонні речі (інтернет, телефон тощо). Як боротися з цими «викрадачами часу»? Відповідь: планом, планом, планом! Насправді вам варто розподілити у своєму плані всі етапи написання реферату. Коли ви розпишете, скільки часу вам потрібно на написання вступу, скільки часу – на основну частину, що писати у висновках, ви побачите чіткий план своїх дій. Ці та інші питання ви повинні викласти на аркуші або на комп’ютері. Тільки не варто тримати свій план в голові. Він обов’язково повинен бути перед очима!

Після того як ви розпишете прямо по днях, скільки часу вам потрібно на ту чи іншу частину, перед вами постане ясна картина ваших майбутніх продуктивних дій. Ось це і є ключ до того, щоб все встигати вчасно! План – це одне з найкращих винаходів людства, що реально допомагає в роботі.

Тепер повернемося до «пожирачів часу». Як план може вплинути на марнотратство часу? Елементарно, якщо ви не будете встигати виконати те чи інше завдання, то внутрішньо відчуватимете якийсь дискомфорт. Ви ж справді хочете почати все встигати, чи ні? Якщо так, то обов’язково почнете його відчувати.

Відповідно, щоб не вибиватися «з рамок» вам доведеться ігнорувати непродуктивні дії і постаратися надолужити згаяне.

Погоджуюсь, що спочатку буде дуже нелегко звикнути до нового розпорядку дня, однак скоро ви ввійдете в ритм, і на собі відчуєте, наскільки можна більше встигати, дотримуючись чіткої мети і ясного плану. Якщо все робити за графіком, то і вільного часу виявиться набагато більше.

І ось тоді, коли всі ваші друзі ходитимуть по суботах у нічні клуби з думками, що їм потрібно наступного тижня обов’язково написати курсову роботу, ви ж про це забудете ще в п’ятницю — адже все вже готово!

ПедПреса 

Автор

Залишити відповідь