Циклова комісія соціально – економічних дисциплін
План засідань циклової комісії
2021/2022 н.р. | 2022/2023 н.р. | 2023/2024 н.р. | 2024/2025 н.р. | 2025/2026 н.р. |
Витяги із протоколів засідань циклової комісії
2021/2022 н.р. | 2022/2023 н.р. | 2023/2024 н.р. | 2024/2025 н.р. | 2025/2026 н.р. |
Успіх приходить до того, хто робить те, що найбільше любить.
М.Форбс
Циклова комісія соціально-економічних дисциплін здійснює підготовку та випуск студентів всіх спеціальностей коледжу. Важливою ланкою в організації навчально-методичної роботи в коледжі є циклова комісія соціально-економічних дисциплін.
Головна мета роботи циклової комісії полягає в забезпеченні якості підготовки спеціалістів, здатних у нових соціально-економічних умовах вирішувати складні питання господарської практики
Діяльність циклової комісії визначається Положенням про циклову комісію з урахуванням конкретних завдань, що ставляться перед викладачами циклу. Циклова комісія займається підвищенням професійного рівня та педагогічної майстерності викладачів, вивченням і розповсюдженням передового досвіду навчально-виховної роботи, здійснює розробку і втілення в життя заходів, спрямованих на поліпшення якості навчання.
Ділова активність і професіоналізм – основне кредо нашої комісії.
Викладачі володіють сучасними методиками навчання, використовують інформаційно-комунікативні технології навчання, технічні засоби. На заняттях застосовують інтерактивні форми, інноваційні технології, ділові ігри, комплексні інтегровані уроки. Готують методичні розробки, щоденники – звіти, робочі зошити, які використовуються в навчальній діяльності.
Лекції з дисциплін професійного циклу читаються з використанням досвіду вітчизняних та зарубіжних підприємств.
На практичних заняттях створюється атмосфера дискусій і зацікавленого обговорення проблемних питань.
Під час проведення практичних занять студенти розраховують показники, будують графіки, проводять порівняльний аналіз. Практичні роботи виконуються на фактичних даних підприємств різних форм власності, що дозволяє студентам краще орієнтуватися в сучасному ринковому полі, оцінювати реальну ситуацію на підприємстві.
Курсові роботи студенти виконують на прикладі підприємств з обов’язковим захистом.
Циклова комісія соціально – економічних дисциплін організовує зустрічі студентів з керівниками та спеціалістами підприємств, банків,представниками Державного казначейства України, Державної податкової служби, страхових компаній, тощо.
Склад циклової комісії:
1. Продан М.О. – голова комісії, спеціаліст вищої категорії, методист, викладач економічних дисциплін;
2. Жулин Я.Є. – викладач менеджменту, спеціаліст другої категорії,заступник директора з навчально-виховної роботи коледжу.
3. Скорик Г.І. – кандидат економічних наук, доцент Національного університету «Львівська політехніка»;
4. Жила І.А. – спеціаліст вищої категорії, викладач географії та екології;
5. Яворська І.П. – спеціаліст другої категорії, викладач економічних дисциплін;
6. Панчишин В.Г. кандидат економічних дисциплін,доцент,заслужений економіст України, спеціаліст вищої категорії, викладач економічних дисциплін;
7. Завальнюк Я.Є. – спеціаліст І категорії, викладач фізичної культури;
Спеціальності циклової комісії :
1.076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»;
2.071 «Облік і оподаткування»;
Дисципліни, які викладаються на цикловій комісії: макроекономіка, фінанси підприємства, бухгалтерський облік, статистика, фінансовий облік, економічний аналіз, інформаційні системи і технології на підприємстві, облік і звітність в бюджетних установах, контроль і ревізія, податкова система, казначейська справа, фінанси, гроші і кредит, політична економія, економіка підприємства,екологія,безпека життєдіяльності, основи охорони праці, охорона праці в галузі,управління витратами.
Методична робота, над якою працює циклова комісія соціально – економічних дисциплін Головною метою циклової комісії – формувати у майбутніх фахівців знання та уміння аналізувати економічну діяльність підприємств, планувати їхню виробничу, комерційну та фінансову діяльність, організувати виробничий процес та управляти персоналом. Викладачі циклової комісії соціально-економічних дисциплін носить системний, цілеспрямований характер. На основі аналізу роботи за попередні роки і з урахуванням завдань, що стоять перед навчальним закладом, виробляються основні напрями, формулюється проблема, над якою комісія працює протягом року.
Циклова комісія розробляє та впроваджує в навчальний процес заходи, спрямовані на забезпечення якісної підготовки фахівців і чіткої організації навчального процесу, методики викладання дисциплін економічного циклу із застосуванням прогресивних педагогічних технологій.
Циклова комісія здійснює керівництво пошуково-дослідницькою роботою викладачів і студентів. Науково орієнтоване навчання, як перспективний напрям розвитку освіти, переносить акценти із засвоєння знань на їх здобування. Найбільш значущими для пізнавальної діяльності є інтелектуальні вміння, розвиток яких дозволяє студенту не тільки відтворювати зміст вивченого матеріалу, але й міркувати самостійно, усвідомлюючи проблеми і зумовленість явищ, встановлюючи закономірності і логічні зв’язки у вивченому матеріалі, що відображається в умінні розв’язувати дослідницькі задачі.
Організація дослідницької діяльності студентів у процесі професійної підготовки вимагає від них певного рівня сформованих умінь проводити дослідження і вирішувати дослідницькі завдання і задачі. Пошукова робота передбачає вирішення науково-дослідницьких проблем у ході підготовки курсових робіт та під час розрахунку бізнес-планів.
Важливе значення для формування дослідницьких вмінь має робота студентів у предметних гуртках, що сприяє згуртуванню студентської молоді за інтересами й уподобаннями.
Циклова комісія організовує індивідуальну роботу з обдарованими студентами. Врахування індивідуальних особливостей студентів – один із провідних принципів циклової комісії. Методика індивідуального підходу ґрунтується на пристосуванні форм і методів педагогічної взаємодії до індивідуальних особливостей з метою забезпечення запроектованого рівня розвитку особистості. Індивідуальний підхід створює найсприятливіші можливості для розвитку пізнавальних сил, активності, здібностей кожного студента.
Циклова комісія бере участь у виховній роботі навчального закладу. Викладачі циклової комісії постійно ведуть пошук нетрадиційних форм та методів організації не тільки аудиторної, але й позааудиторної роботи студентів для формування професійної майстерності, виховання громадянської позиції. Чітко сплановані кураторами груп та якісно підготовлені заходи допомагають забезпечити належні умови для виявлення і розвитку творчої активності та зацікавленості студентів, сприяють формуванню їх наукового світогляду, поглибленню знань.
Ефективність підготовки висококваліфікованих фахівців залежить від рівня педагогічного професіоналізму викладацького складу. Перехід від знань до професійної підготовки спеціалістів ставить неординарні вимоги до особистості викладача. Формування молодшого спеціаліста, професійно-компетентного, умілого керівника, ініціативного, творчого, ділового, який володіє особливостями економічних взаємовідносин, незалежного, знаючого, самостійного, може здійснити тільки такий педагог, який сам бездоганно володіє вищезазначеними якостями та систематично розвиває їх у собі.
Лише той Учитель, хто живе так, як навчає
( Г. Сковорода)
Завдання циклової комісії соціально – економічних дисциплін:
1.Удосконалювати науково-методичний рівень викладання дисциплін, вивчати і поширювати кращий педагогічний досвід, запроваджувати інноваційні методи навчання.
2.Розвивати у студентів ґрунтовні, фундаментальні знання і навички з дисциплін професійного циклу та готувати їх до свідомої активної участі в соціальному житті.
Заходи, які проводить циклова комісія: відкриті заняття з застосуванням інноваційних методів, інтерактивних засобів навчання; гурткову роботу, спрямовану на формування творчого, мислячого фахівця в галузі економіка підприємства; позаурочні заходи – олімпіади, науково-практичні конференції, конкурси з імітацією функцій бухгалтера/працівника банку.
Основні напрямки роботи циклової комісії:
– розвивати в студентів ґрунтовні, фундаментальні навички з соціально-економічних дисциплін;
– формувати правові знання й співвідповідальність за долю нашої країни та світу; виховувати в майбутніх фахівців особисті риси громадянина України та сприйняття ідей гуманізму та демократії; готувати студентів до свідомої активної участі в суспільному житті української держави;
– забезпечувати навчальний процес у межах кредитно-модульної системи навчання, вдосконалювати рейтингову систему оцінювання знань студентів, професійну майстерність викладачів, проводити обмін досвідом, вивчення та впровадження нових інформаційних технологій, розробляти навчально-методичні комплекси;
– залучати студентську молодь до навчально-дослідної роботи у рамках науково-практичних конференцій та семінарів з тематики циклової комісії.;
Культурно – виховна робота
Задача всього колективу циклової комісії виховувати у студентів морально-етичні принципи та норми поведінки і спілкування.
Куратори, які закріплені за академічними групами економічного напряму здійснюють постійний контроль за успішністю студентів та відвідування ними занять, підтримують зв’язок з батьками, слідкують за умовами проживання студентів у гуртожитку та на квартирах.
За роки існування циклової комісії створено достойну історію та багаті традиції, це:
1.День Знань
2.День Знайомств
3.Тиждень економіки
4.День Студента
5.Андріївські вчорниці
6.Різдвяні свята
7.День Єднання
8.День Святого Валентина
9.День Рідної Мови
10.Свято до Дня народження Т.Г.Шевченка
11.Великдень
12.Свято вручення дипломів
Пам’ятай: усі ми разом розумніші, ніж кожен із нас.
Гордон Драйден