Цього року “електронний вступ” функціонує краще, – ОПОРА
У Громадянській мережі ОПОРА, яка проводить спостереження за вступною кампанією до вищих начальних закладів зазначають про стабільну роботу онлайн-системи вступу
Про це йдеться у звіті спостерігачів за наслідками першого тижня вступної кампанії до вищих навчальних закладів.
В ОПОРІ зазначають, що у 2012 році процес реєстрації абітурієнтів у Єдиній базі не був налагоджений належним чином – працівники приймальних комісій не могли оперативно зареєструвати абітурієнта, тому спостерігалися черги.
“Цьогоріч представники Громадянської мережі ОПОРА, які ведуть спостереження за роботою 44 приймальних комісій вищих навчальних закладів скарг на роботу Єдиної бази не отримували”, – повідомляють у громадянській мережі.
За інформацією спостерігачів, більшість працівників та адміністраторів, які вносять дані про абітурієнтів до Єдиної електронної бази з питань освіти наголошують на справності системи, порівняно з минулим роком.
“Про справність роботи Бази свідчить і оперативне відображення інформації про подання заяв на участь у конкурсному відборі абітурієнтів в Інформаційній системі “Конкурс”. Фактично немає скарг від вступників про зволікання з оприлюдненням таких даних, хоч і трапляються поодинокі випадки неточностей”, – йдеться у релізі ОПОРИ.
У громадянській мережі повідомляють, що цього року значно збільшилася кількість абітурієнтів, які вирішили подавати документи не безпосередньо у приймальні комісії, а користуватися системою електронного вступу. Це, перш за все, спричинено зручністю використання онлайн-системи, адже тепер вступнику не потрібно їхати у вищі навчальні заклади та стояти у чергах до приймальних комісій.
“У порівнянні з минулорічною кампанією, у 2013-му “електронний вступ” функціонує значно краще. Справді, спостерігачі мережі ОПОРА фіксують зменшення кількості скарг на роботу онлайн-системи – заяви подаються практично без проблем, а комісії оперативно їх опрацьовують, присвоюючи статус “заяву зареєстровано у ВНЗ” або “заява потребує уточнення”, – зазначають спостерігачі.
У громадянській мережі також звертають увагу на те, що абітурієнти, які користуються правом на першочерговий чи позаконкурсний вступ не можуть подавати документи через електронну систему, адже там не передбачено функцію верифікації довідки чи іншого документа, який підтверджує право на пільгу.
Крім того, чимало абітурієнтів цього року намагаються скасувати помилково подану ними електронну заяву, хоча таку можливість у системі взагалі не передбачено.
“Тому, не слід легковажити з електронним вступом – навіть якщо абітурієнт подає частину заяв в електронному вигляді, а частину в паперовому, всі заяви вносяться в Єдину державну базу з питань освіти і вважаються рівнозначними, як тільки їм присвоять статус “заяву зареєстровано у ВНЗ”, – наголошують спостерігачі ОПОРИ.
За матеріалами: Освіта.ua