Новини освіти

ОПОРА радить звернути увагу на скарги щодо тесту з англійської мови

Громадянська мережа ОПОРА вважає, що Український центр оцінювання якості освіти має взяти до уваги скарги учасників тестування, детально їх проаналізувати та вжити відповідних заходів. Про це йдеться у коментарі мережі щодо ситуації, яка склалась з проведенням ЗНО з англійської мови.

В ОПОРІ наголошують, що після закінчення тестування деякі учасники почали висловлювати зауваження щодо неякісного проведення частини тесту з «Аудіювання».

Зокрема, скарги учасників ЗНО і їхніх батьків стосувались якості технічного оснащення, що забезпечувало відтворення аудіозапису, якості вимови та начитки текстів і діалогів, а також рівня складності окремих завдань, що буде впливати на результат державної підсумкової атестації для випускників, які вивчали англійську мову на рівні стандарту або академічному рівні, а не профільному.

В ОПОРІ зазначають, що відповідно, учасники тестування почали вимагати не враховувати для визначення загального бала ЗНО результати частини тесту «Аудіювання» або зарахувати усі відповіді за завдання цього розділу як правильні.

«Громадянська мережа ОПОРА вважає, що в Українському центрі оцінювання якості освіти мають взяти до уваги скарги учасників тестування, детально їх проаналізувати та вжити відповідних заходів. Водночас вважаємо, що будь-яке рішення по суті можна приймати лише на підставі психометричних даних про результати ЗНО з англійської мови усіх абітурієнтів. Тобто після того, як регіональні центри оцінювання якості освіти опрацюють та перевірять роботи учасників, а Український центр отримає та оприлюднить результати психометричного аналізу тесту. Нагадаємо, що психометрія пропонує наукові статистичні методи, які досліджують якість тестів за такими характеристиками як розподільна здатність, надійність та кореляція. Згідно з графіком проведення ЗНО у 2018 році, на дані психометричного аналізу варто розраховувати до 13-14 червня», – наголошують у Громадянській мережі.

У зв’язку з цим, в ОПОРІ висловили переконання, що якщо розподільна здатність завдань з аудіювання буде низькою, характеристика надійності – мало задовільною, а коефіцієнт кореляції між результатами виконання завдань з аудіювання та загальним балом, отриманим вступником за весь тест – низьким, Український центр оцінювання якості освіти має розглянути вимоги учасників тестування щодо відмови враховувати завдання частини «Аудіювання» під час визначення загального бала ЗНО з цього предмета.

Разом з тим, Громадянська мережа ОПОРА привітала запровадження «Аудіювання» як складової тесту ЗНО з іноземних мов, однак звернула увагу на необхідність більш ретельної підготовки тестових завдань, а також на якісне його технічне проведення.

Автор

Залишити відповідь