Математично-економічний “Брейнг – ринг”
Математично -економічний “Брейнг – ринг” відбувся коледжі за участі групи ПТо-2, викладача математики Болюбаш Надії Петрівни, викладача економічних дисциплін Жулина Ярослава Євгеновича
Економічна освіта в Україні набуває свого розвитку. Одночасно зростають і вимоги до неї. Тому дедалі частіше при вивченні економіки і математики доводиться відходити від використання традиційних форм навчання, їхнє місце займають інші – активні методи та форми навчання.
3 метою підвищення інтересу до економічних знань, розвитку творчого мислення, ініціативи, вміння обґрунтовувати свої думки і організації колективної розумової діяльності студентів, необхідно урізноманітнювати освітній процес.
Значне місце серед активних форм навчання економіки і математики посідає гра. Саме під час гри студенти активізують свою пізнавальну діяльність, вони окрилені духом змагання і бажанням перемогти.
Заняття, які проводяться методом навчальної вікторини, належать до типу уроків узагальнення та систематизації знань. Вікторини можуть охоплювати зміст як теоретичних, так й практичних питань. Головною їхньою метою є повторення і закріплення вивчених теоретичних матеріалів з теми чи цілої дисципліни, формування пізнавального інтересу до вивчення дисципліни, розвиток умінь швидко реагувати в екстремальних обставинах, працювати в команді тощо.
Заняття-вікторина має у своїй моделі елементи мозкової атаки, невимушеного змагання, конкуренції між командами, інсценізації та різних видів контролю (тестів, економічних диктантів, розв’язування задач тощо).
І саме тому проведення ігор-вікторин, що моделюють особливості ринкової економіки, дають змогу наблизитись до реальних життєвих ситуацій та перевіряють набуті студентами знання на практиці.
Як відомо, брейн-ринг – це інтелектуальна гра-змагання між двома і більше командами, яка передбачає правильну відповідь на запитання. Перемагає команда, яка набрала більше очок.
На думку дослідників, гра «Брейн-ринг» є формою заохочення студентів до активізації навчально-творчої діяльності під час проведення проміжного або підсумкового контролю знань за тематикою навчальних модулів. Крім розв’язання питань дидактичного характеру, подібна форма навчання сприяє реалізації виховних і творчих компонентів діяльності студентів у процесі отримання знань.
Ідея гри двох команд належить В. Ворошилову. Перша гра відбулася між дніпропетровським і одеським клубами “Що? Де? Коли?”. Назву гри придумали в Дніпропетровську Б.Бородін, О. Балазанова, М. Білоцерківська та О. Рубін 1987 року після перших міжнародних ігор “Що? Де? Коли?”. Вони ж зареєстрували перші правила цієї гри в 1988 році: дві команди гравців одночасно відповідають на одне й те саме запитання, причому команда, що першою правильно відповіла, позбавляє суперника можливості відповісти на це саме питання. Нині відомі кілька версій правил брейн-рингу, що відрізняються кількістю розігруваних питань та способом нарахування очок за правильні відповіді, перемагає команда з найбільшою кількістю очок.